Voltar atrás

Escrito o:

Aforo completo no I Think Tank de CEL e Xunta para reflexionar sobre o futuro do sector turístico en A Mariña

O Real Club Náutico de Ribadeo encheu o xoves 26 de maio a súa sala principal co I Foro Think Tank de Turismo da Mariña, convocado pola Confederación de Empresarios de Lugo (CEL) e a Xunta de Galicia para reflexionar sobre o futuro do sector turístico na comarca.

Como destacou o condutor do encontro, o reporteiro de Catro Fabián Pérez, “hoxe A Mariña non se pode entender sen ou turismo”, e a través deste Foro tratábase de analizar primeira onde está hoxe A Mariña, como chegou a ser un destino turístico de éxito (lembrou neste sentido que na pasada Semana Santa alcanzouse un 90% de ocupación), “que se está facendo ben”, así como tamén desde esta perspectiva “ver entre todos como impulsar o que A Mariña vale”, analizando problemas e dificultades e achegando novas ideas e propostas.

Intervencións

O delegado territorial da Xunta en Lugo, Javier Arias, e o secretario xeral da CEL, Jaime López, foron os encargados de abrir este I Foro Think Tank. Ambos coincidiron en destacar nas súas intervencións a gran resposta de empresarios e outros axentes do sector turístico a esta convocatoria, completando o aforamento da sala e mesmo xerando lista de espera para participar no encontro. O delegado, ademais, destacou o valor da Mariña e de Galicia en xeral como destino turístico de calidade, afianzado tamén como destino seguro tras a pandemia da COVID-19. 

Respecto das mesas de traballo, a primeira, sobre “Retos do Turismo en Galicia”, moderada por Hugo Criado, CEO de Medrar Smart Solutions, contou coas achegas como relatoras de Pomba Vázquez, xefa provincial de Turismo en Lugo; Belén Fernández, responsable das Oficinas da Zona Norte do Igape; Elena Martínez, xerente do GDR Terras de Miranda e Antonio Serantes, xerente do hotel con encanto Araucaria.  As axudas que se ofrecen desde os diferentes departamentos da Xunta ou os GDR e GALP, e que deben conducirse cara á profesionalización e modernización do sector, centralizaron o debate nesta mesa.

A segunda mesa, moderada por director de Administración e Relacións coas Asociacións do Camiño de Santiago Ildefonso de la Campa baixo o título “O Camiño Norte como oportunidade para A Mariña”, incidiu en como as diferentes rutas do Camiño de Santiago continúan sendo un dos principais dinamizadores do turismo en Galicia, e como se pode realizar un mellor aproveitamento do seu tirón para o sector turístico da Mariña. Participaron como relatores nesta mesa Roberto Fraga, CEO e fundador Pilgrim Travel, axencia especializada no Camiño de Santiago; Tita Iglesias do Hotel Montero, e o guía oficial de Turismo e propulsor da campaña #LugoPatrimonioMundial Guido Guía.

Na última mesa analizouse a situación de “A Mariña como referente do turismo de calidade e sustentable”. Moderada pola directora de Turismo de Galicia Nava Castro, contou entre os seus relatores con Verónica Díaz, técnica do GALP A Mariña - Ortegal; Joaquín López de Hotel O Cabazo; Mónica Barreira, xerente de Casa das Augas e David Martínez, xerente de ¡Hola! Ola.

A xornada finalizou cun aperitivo – networking para fomentar o intercambio de experiencias entre os relatores e os asistentes ao evento.

Interactividade

O I Foro Think Tank de Turismo da Mariña deseñouse como un evento interactivo no que se buscaba non soamente coñecer as achegas dos relatores convocados ás tres mesas de debate, senón tamén e sobre todo as opinións, ideas e propostas do público participante. 

Para iso, ademais das tradicionais quendas de palabra para achegas do público, habilitouse unha app que permitía a formulación de preguntas e suxestións en directo durante a duración de todo o evento.

E é que entre os máis de sesenta participantes atopábanse empresarios de hostalaría e restauración con moi diferentes propostas (restaurantes, hoteis, hostais, pensións, albergues e cámpings), representantes de iniciativas de turismo activo, empresas de turismo náutico, alcaldes e outros representantes municipais, responsables de oficinas de Turismo da Mariña ou representantes de diferentes asociacións empresariais, entroutros.

En xeral, tanto os relatores das mesas como o público asistente coincidiron en resaltar que a pesar do xa demostrado valor da Mariña como destino turístico, queda moito por facer en cuestións como reducir a estacionalidade, incentivar a profesionalización, fomentar iniciativas colaborativas entre empresarios ou incrementar a participación das empresas de Lugo nos programas públicos de axuda destinados a mellora da competitividade e modernización. No entanto, e segundo destacan desde a organización do Foro, aínda queda un traballo engadido para eles de análise das achegas e ideas do foro para ampliar conclusións e propostas que espera sexan útiles para o futuro do sector turístico da Mariña.