Voltar atrás

Escrito o:

Aclaración Temas Formación

Publicáronse en diversos medios de comunicación varias noticias relativas ao informe de fiscalización dos programas de formación para o emprego elaborado polo Consello de Contas, que ao coincidir no tempo con varias operacións xudiciais postas en marcha en materia de formación, crearon certo grao de confusión entre os lectores e con respecto ás cales á Confederación de Empresarios de Lugo desexa puntualizar o seguinte:

En primeiro lugar habemos de destacar que o Consello de Contas realiza no seu informe unha serie de valoracións, consideracións e comentarios, que en ningún caso implican nin supoñen que a Confederación de Empresarios de Lugo incumprise en ningún momento a rigorosa normativa de aplicación a este tipo de programas formativos. A obrigación da CEL na súa calidade de beneficiaria de programas de formación para o emprego é cumprir fielmente as distintas obrigacións derivadas da normativa reguladora dos devanditos programas, realizando con profesionalidade as tarefas de planificación, supervisión, control e organización dos seus plans formativos, co único obxectivo de obter a máxima satisfacción dos alumnos.

Esta afirmación refórzase cos distintos procedementos de control e supervisión realizados sobre estes cursos derivados da certificación de calidade ISO 9001/2008 a través da compañía Bureau Veritas, así como os realizados pola propia Dirección Xeral de Formación e Colocación a través de auditorías independentes realizadas por Auditgal S.A (ano 2010) e Pricewaterhousecoopers Asesores de Negocios SL (ano 2009). Igualmente e desde o punto de vista contable a Confederación de Empresarios de Lugo sométese, con carácter anual, a un proceso de auditoría contable externa.

Igualmente habemos de recalcar que o propio Consello de Contas, pon de manifesto no seu informe diversos aspectos que reforzan que a CEL está a levar a cabo un minucioso proceso de supervisión e control sobre as actividades formativas que organiza e sobre o cumprimento da normativa de aplicación ás mesmas, ao sinalar por exemplo:

"Na totalidade dás accións formativas seleccionadas (seis) ou importe do gasto que a Administración considera como xustificado coincide coa axuda concedida. En todos vos casos a xustificación do gasto está acompañada, tal e como esixe a normativa dás axudas, dá acreditación de ter realizado ou pagamento dentro do prazo de xustificación por parte do beneficiario aos subcontratistas.

Comprobouse que a entidade beneficiaria leva mediante un programa informático un completo estudo de imputación de custos que lle permite ou adecuado control dá totalidade dous imputados a cada comprobante"

O contido das distintas noticias publicadas fixo especial fincapé en tres aspectos fundamentais, que talvez por descoñecemento da normativa de aplicación, chegaron mesmo a cuestionar o bo facer desta Confederación en materia de formación.

1.- En relación á avaliación e seguimento das accións formativas, queremos deixar patente unha vez máis, que a CEL cumpriu estritamente co disposto pola normativa reguladora. Devandito procedemento de avaliación e seguimento regúlase expresamente no capítulo V da Orde que regula as bases destas subvencións e nel recóllese un amplo sistema de control e seguimento das accións formativas que a Confederación de Empresarios seguiu rigorosamente.

2.- En relación á imputación dos custos do persoal propio, aclarar que dita imputación realizouse cumprindo escrupulosamente cos límites e marcos regulatorios que se inclúen na dicir orde. Neste sentido recalcar que o persoal da CEL participa en todas as áreas ou procesos de desenvolvemento das accións formativas, desde a planificación e preparación de expedientes até a xustificación final. A maiores hai que indicar que os salarios mensuais de todos os traballadores desta Confederación inclúen a prorrata da parte proporcional correspondente ao catro pagas extra ás que por Convenio teñen dereito, por iso é polo que unhas cantidades que inicialmente e sacadas de contexto, poidan parecer desmesuradas, realmente non o sexan. Por último incidir en que seguindo o criterio utilizado polo propio Consello de Contas á hora de valorar o custo por alumno obsérvase que a media do custo de persoal propio/hora/alumno, non chega a alcanzar a media dun euro (0,94 € e 0,80 € respectivamente para as convocatorias 2009 e 2010), cocientes que en ningún caso poden ser considerados como desmesurados.

3.- Tamén incide o informe no feito de que en determinadas accións formativas singulares, como Enoloxía ou Defensa persoal, os participantes sexan titulados de ámbitos e sectores profesionais non relacionados coa materia. Neste sentido habemos de sinalar que ningunha limitación impón a normativa neste aspecto, pero é que ademais e aínda que inicialmente ditas actividades diríxanse a uns sectores determinados (hostalaría, ximnasios..etc), habemos de valorar o feito de quela actual situación económica e laboral estea a conducir a que en moitos casos os traballadores precisen realizar melloras curriculares que en ocasións implican a procura de novas saídas profesionais e a necesidade de formarse en materias e competencias diferentes. Especial mención merece o curso de Defensa Persoal, que foi especialmente demandado por mulleres traballadoras en postos que implican manexo e/ou traslado de efectivo e que recibiron nocións de protección persoal en caso de atraco, tanto no seu posto de traballo como nos traxectos cara ao mesmo.

En definitiva, o informe do Consello de Contas en ningún momento cuestiona o adecuado cumprimento por parte da Confederación de Empresarios de Lugo da normativa aplicable a este tipo de programas formativos, se non que realiza unha serie de comentarios e observacións, que exceden da competencia desta Confederación e que en todo caso terían que ser valorados pola propia Consellería de Traballo e Benestar á hora de regular a normativa legal de aplicación a estes programas formativos.