Voltar atrás

Escrito o:

A CEL lembra a importancia de recupera o dique norte de Alcoa para o tráfico comercial

A Confederación de Empresarios de Lugo (CEL), ante as informacións sobre o peche de Alcoa en Coruña e Avilés e a constante inquietude en relación á actividade desta empresa nas súas factorías en España, unha delas situada en Lugo, resalta a necesidade de recuperar dunha vez por todas o dique norte de Alcoa en San Cibrao para o tráfico xeral e constituír de forma inmediata a Autoridade Portuaria de Lugo para "un efectivo aproveitamento na provincia dos recursos xerados polos portos da provincia", en palabras do secretario da CEL, Jaime López.

A CEL sinala que sen dúbida Alcoa é unha empresa importante para A Mariña, especialmente polo volume de emprego que xera, pero que a súa implicación para coa comarca e con Lugo é relativa ao tratarse dunha multinacional, e o problema económico e social que pode provocar algún día a súa marcha (sen dúbida posible) dunha gravísima magnitude.

A confederación lucense de empresarios considera que a liberalización do dique norte de San Cibrao antes de que finalice a concesión (outorgada até 2023) resulta imprescindible para habilitar alternativas a ese posible peche de Alcoa, posto que "o efecto dinamizador deste porto sería inestimable para a economía mariñá".

O secretario xeral da CEL lembra que xa fai máis dunha década mantivéronse contactos con Portos do Estado e Portos de Galicia para fomentar negociacións con Alcoa de cara a esta liberalización, sen que ao final materializásense solucións. E iso a pesar de que o propio Goberno galego realizou un estudo en 2010 que consideraba oficialmente viable abrir o dique norte ao tráfico xeral sen interferir na actividade de Alcoa, "pois esta empresa concentra a súa actividade no dique sur".

Cre, no entanto, que existe unha "débeda histórica" para coa provincia nesta materia, "a única marítima de España, temos que desgraciadamente volver insistir, que non conta, incomprensiblemente, cunha Autoridade Portuaria propia". "Coma se fósemos nenos négasenos, a estas alturas, o xestionar os nosos propios recursos" -subliña.

A CEL lembra que soamente o movemento de mercadorías do peirao de San Cibrao xera anualmente un tres millóns de euros que van parar, ano tras ano, ás arcas da Autoridade Portuaria Ferrol - San Cibrao, que non inviste na Mariña máis do 0,7% desta recadación.